CASE STUDY TAB Board – Obchodný potenciál LinkedInu sa prejaví po dlhšom čase. Naše 4 faktory úspechu

O tom, ako sme s klientom museli pozastaviť spoluprácu. Pretože nestíhal vybavovať novozískané leady. 🙂 

S The Alternative Board a Igorom Axamítom spolupracujeme už dlhšie. V tejto prípadovej štúdii vám ukážeme, ako sme mu pomohli naplniť novootvorený TAB Board. 

LinkedIn je výborný obchodný kanál. Jeho plný potenciál, ktorý vám prinesie biznis výsledky, si však vyžaduje trpezlivosť a dlhodobú prácu. Spolupráca s Igorom ukazuje, čo všetko môže priniesť splnenie 4 faktorov úspechu na LinkedIne.  Výsledky bolo vidieť od začiatku. Plný potenciál vypukol po pol roku, keď mal Igor už vybudovaný positioning. Mohol tak efektívnejšie osloviť publikum, ktoré ho už nielen evidovalo, no poznalo aj benefity TabBoardov.

O TAB Board a Igorovi Axamítovi

The Alternative Board je medzinárodná organizácia s veľkou komunitou podnikateľov.  Vychádza z praxe, že majitelia majú obmedzené možnosti, odkiaľ čerpať skúsenosti, aby sa vyhli rozhodnutiam, ktoré prinášajú zlé výsledky. Na externých poradcov často nemajú prostriedky.

Igor vytvára majiteľom malých a stredných podnikov poradné boardy (Advisory boardy), ktoré nahrádzajú správnu radu bežné vo veľkých firmách. Vďaka nim je možné vyriešiť nielen zásadné stratégie a výzvy pre ich rozvoj, ale aj uľahčiť každodenné rozhodovanie.

V rámci TAB majú CEOs firiem z nekonkurenčných oblastí možnosť získať zmes skúseností, pohľadu zvonka a objektivity na podnikanie. Vďaka spoločnému zdieľaniu skúseností zvládajú členovia boardu výzvy rýchlejšie a s podporou seberovných podnikateľov.

Ako vyzerá spolupráca

Pilotnú spoluprácu s The Alternative Board a Igorom sme začali v auguste 2021. Naša stratégia bola zaviesť nový akvizičný nástroj – LinkedIn. 

Igor potreboval získať nových členov do poradných stretnutí majiteľov malých a stredných podnikov. Neponáhľal sa. Od začiatku si stanovil, že výsledky bude hodnotiť v horizonte prvého roka spolupráce .

Štandardná cesta nášho klienta je Rýchly štart, počas ktorého nielen spoznáme klienta, jeho biznis, produkt či službu, no najmä cieľovú skupinu. 

Nebolo to inak ani u Igora. 

Pilot Rýchly štart pozostával z:

  1. Úvodný rozhovor, spoznanie sa s klientom a jeho biznisom 
  2. Vytvorenie prvej verzie profilu
  3. Aktualizovanie profilu, pričom dbáme na týchto 14 vecí, ktoré zaručia úspech na LinkedIne
  4. Vytvorenie sekvencií správ na kampaň (Outreach cez LinkedIn správy) 

Mailingová kampaň

Po pilotnej spolupráci sme spustili aj mailingovú kampaň, ktorej cieľom bolo získať nové kontakty a stretnutia s potenciálnymi členmi TAB boardov.

Kampaň vypálila nad očakávania – 52-percentný open rate. Päťdesiat percent odpovedí bolo v duchu: “mám záujem, dohodnime si stretnutie” alebo poslali link na calendly

Mailongová kampaň bola rýchlejšie zabezpečila obchodné stretnutia ako kampaň cez LinkedIn. 

“Keď to pôjde takto dobre aj naďalej, musím zostaviť ďalší board. Lenže kto ho bude viesť?”

Igor Axamít, facilitátor stretnuti TAB

Tvorba obsahu, ktorý zaujme 

Igor už pred spoluprácou tvoril príspevky na LinkedIne pod názvom – #biznis_jednohubky

Ide o vhodnú stratégiu positioningu, odporučili sme mu s tým pokračovať. 

Zároveň sme videli príležitosť, ako obsah robiť ešte lepšie. Preto sme spojili Igorove #Biznis_jednohubky a doplnili príspevky o autentické. Posty nehovoria na prvú o TAB boardoch, ale približujú Igora aj z iného pohľadu ako facilitátora.

Chceli sme v nich ukázať Igorovu osobnosť a jeho premýšľanie. Vychádzali sme z toho, že ľudia sa chcú rozprávať. Využívali sme analógie z aktivít, ktoré sú Igorovi blízke a vedia jasne pomenovať problémy majiteľov SME. 

Ako kampaň na 1st degree kontakty naplnila ukážkový board

V polovici spolupráce sme sa rozhodli spustiť kampaň na ľudí z Igorovej Linkedin siete. Dôraz sme kládli na prísne vyfiltrovanie osôb. Igor s nimi už bol dlhšie v prepojení a predpokladali sme, že registrujú jeho príspevky. Oslovili sme ich priamo správou.

V Diametro sa riadime tým, že žiadna reakcia alebo „nie“ dnes, neznamená „nie“ navždy. Budujeme si istú dobu vzťah prostredníctvom príspevkov a skúsime to znova. Možno sme len práve nemali najideálnejšie načasovanie. Zároveň,  v úvode sa neoplatí byť príliš predajný. Premyslené oslovenie po pol roku od prepojenia, je už iná šálka kávy. Chutnejšia. 

“Mal som predstavu, že to bude ročný projekt, do ktorého investujem a chcel som aby sa do roka začali ukazovať výsledky. Aj sa tak stalo. Samozrejme, chvíľku trvalo, kým sme sa zladili a ponastavovali nástroje a kampaň sa spustila. Výsledky však do roka prišli a ja v súčasnosti žonglujem s tým, kedy nových záujemcov zavolať na stretnutie.

Igor Axamít

Výsledky u klienta

Naplnenosť ukážkového boardu, ktorý sa konal 12. mája:

Počet ľudí: 10 

Počet osôb z LinkedIn akvizície: 6 

Noví členovia: 5

— štyria nemohli prísť, pretože im nevyhovoval dátum, záujem však prejavili.

Testimonial 

„Nastavil som sa tak, že vytvoríme fungujúci systému, ktorý bude prinášať výsledky až o rok. To sa naplnilo skôr, ale ani vo sne by mi nenapadlo, že budeme musieť kampaň na nejaký čas pozastaviť, pretože sa mi zaplní kalendár stretnutiami na niekoľko týždňov dopredu. Podarilo sa mi doplniť stávajúce boardy o nových členov a zostaviť nový štvrtý board. Som maximzálne spokojný a v spolupráci s Diametro pokračujem ďalej.“

Igor Axamít

“Spojili sme viaceré obchodné taktiky, ktoré sa nám osvedčujú u klientov – od zavedenia nového nástroja cez mailingovú kampaň až po budovanie poznateľnosti Igora cez príspevky na LinkedIne. Toto všetko vytvorilo dobrý predpoklad na úspech. S Igorom sa výborne spolupracuje. Je disciplinovaný, dobre pozná problémy majiteľov firiem. Produkt sa jednoducho komunikuje, pretože má jasný positioning a zrozumiteľný benefit pre cieľovú spuminu majiteľov. Sám som sa stal členom poradných stretnutí.” 

Stanislav Merc

Ak vás zaujíma, ako vytvoriť nový obchodný kanál, ktorý vám prinesie leady, rezervujete si 45-minútovú bezplatnú konzultáciu.

Prečítajte si aj:
Najčastejšie chyby obchodníkov na LinkedIn-e

Profesionálna sieť LinkedIn má mnohé benefity pre majiteľov firiem, manažérov, Čítať viac

7 tipov, ako si vytvoriť na LinkedIne connection request

Každému prichádzajú správy so žiadosťou o prepojenie na LinkedIn. Niektoré Čítať viac

Prípadová štúdia – V krátkom čase leady a pozvania do tendrov

Prípadová štúdia o LinkedIn automatizácii pre firmu IRON MOUNTAIN. Pozrite Čítať viac

14 tipov, ako si nastaviť LinkedIn profil a zaujať cieľovku

LinkedIn zažíva zlaté časy. Mnoho ľudí však pred ním má Čítať viac

4 faktory obchodného úspechu na LinkedIn-e

Sieť LinkedIn sa najprv profilovala ako sieť profesionálov, ktorí mali Čítať viac