14 tipov, ako si nastaviť LinkedIn profil a zaujať cieľovku

LinkedIn zažíva zlaté časy. Mnoho ľudí však pred ním má stále rešpekt a pristupuje k nemu opatrnejšie ako k iným sociálnym sieťam. 

Ponúkame vám návod, ako si nastaviť LinkedIn profil tak, aby ste pôsobili porfesionálne, využívali ho v prospech vášho zámeru a dosiahli požadovaný úspech. 

Vyladený LinkedIn profil zvyšuje vašu šancu na získanie viac potvrdení na prepojenia a odpovedanie na správu. 

Pred tým, ako začnete…

Prečo vôbec chcete byť (aktívny) na LinkedIne? Využitie tejto sociálnej siete sa za posledné roky významne zmenilo. Od “siete na CV, ktorú používajú iba HR oddelenia” nachádza Linkedin široké využitie naprieč B2B segmentom, marketingom či čoraz významnejším budovaním osobnej i firemnej značky. 

Je preto nevyhnutné, aby ste sa skutočne zamysleli nad zámerom. 

Chcete pracovať v korporáte alebo svoju jazykovú zručnosť využiť ako prekladateľ na voľnej nohe? S akými ľuďmi sa chcete prepájať, kto je relevantný pre váš zámer? Ak v tom nemáte ešte na 100 percent jasno, toto sú možnosti využitia LinkedInu: 

  • CV vizitka pre HRistov 

  • Networking

  • Marketing

  • Budovanie osobnej značky , 

  • Akvizícia nových klientov//B2B obchod

Faktory úspešného prezentovania sa na LinkedIne  rozdeľujeme na dve kategórie.

  1. Rýchle a nutné úpravy – bez nich sa nepohnete

  2. Tie, ktoré si vyžadujú čas a zamyslenie

Profilová foto

Profesionálne zachytenie vašej tváre – bez toho sa váš LinkedIn profil nezaobídete. Výskum sociálnej siete LinkedIn ukázal, že vďaka profilovej fotke má váš profil 14x vyššiu šancu zobraziť sa vo vyhľadávaní.

Ako má vhodná profilová fotka vyzerať? Dajte si na tomto záležať:

  • Aktuálnosť Oznamkové fotky v žiadnom prípade.

  • Prirodzenosť Všetci chceme vyzerať na fotkách dobre. Stavte na prirodzenosť. Ak v bežnom živote nenostíte makeup alebo kravatu, nenúťte sa pôsobiť inak ako bežne. 

  • Jednoduchosť José na pláži, José v prístave. Miesto dovolenkovej fotografie vyberte takú snímku, kde za sebou máte jednoduché a pozadie. 

  • Iba vy Na fotke buďte iba vy. Nie, ani psa tam nemajte. Jedine, že ste veterinárka alebo ošetrovateľ v zoo.  

  • Výraz. Usmievať či neusmievať sa, to je otázka. Závisí to od vašej pozície a prirodzeného nastavenia. Štúdia analyzujúca 800 profilových obrázkov ukázala, že ak sa na fotke usmievate, ľudia vás považujú sympatickejších, kompetentnejších a vplyvnejších. Kto by to bol povedal, že? 🙂 

  • Veľká a kvalitná. Snažte sa vyhnúť obrázkom s nízkym rozlíšením. Ideálne rozlíšenie je 450×450 pixelov s maximálnou veľkosťou 8MB. 

Cover photo

Jedna z prvých vecí, ktorú užívateľ vidí na vašom profile. Ide o najväčšiu plochu a treba využiť jej potenciál. Ako? Považujte ju za reklamný priestor, ktorý máte vďaka LinkedInu k dispozícii. Je to vaša šanca odkomunikovať/predviesť sa pred publikom ešte pred tým, ako vás poznajú bližšie. Môžete si tam nahrať reklamu alebo inú grafiku, ktorá je v súlade s vaším biznisom/zámerom. 

Vyhnite sa vágnym obrázkom mora či kvetín. Zamyslite sa, ako kreatívne pretaviť váš biznis do obrázku. Určite by nemalo chýbať logo, claim – krátka veta, kde objasníte, čomu sa venujete. Ak sa venujete operatívnemu leasingu, dajte si tam autá/mobilitu. 

S cover photo je vhodné pracovať aj situačne. Zmeňte či aktualizujte ju pre rôzne obchodné príležitosti/produkty, služby, ktoré práve promujete. Chystáte veľký event, kde chcete dostať čo najviac návštevníkov? Výborne, povedzte to užívateľom prostredníctvom cover photo! 

Ak ste väčšia spoločnosť, ktorá sa chce prostredníctvom LinkedInu prezentovať (HR aktivity, employer branding, obchodný proces), zapojte zamestnancov a zamestnankyne. Poproste ich (ak to tak, samozrejme, cítia a sú s tým stotožnení), aby si cover photo zjednotili. Zabezpečíte tak, že ako firma budete pôsobiť konzistentným dojmom na zákazníkov/uchádzačov o pozíciu/obchodných partnerov. Zároveň ukážete súdržnosť tímu.

Uistite sa, že cover photo pôsobí profesionálne, je v súlade s dizajn manuálom (rovnaký font písma, veľkosť, farebnosť, logo). 

Ideálna veľkosť bannera je 1584 x 396 pixelov. Pozor na prekrytie bannera profilovou fotkou. Snažte sa preto kľúčové posolstvá umiestniť na pravú časť grafiky 

Extra tip: ak sa snažíte na LinkedIn budovať firemnú značku, vsaďte na konzistentnosť. Cover photo a profilovku zjednoťte naprieč kľúčovými pozíciami vo firme.

Headline / Motto

Do tejto časti bude potrebné investovať čas. Je dosť možné, že si to nechajte až na koniec, keď budete mať celý profil vytvorený. Prečo? Headline a profilová fotka sú jediné časti profilu, ktoré ostatní uvidia. Správne uchopenie nadpisu môže zvýšiť vaše šance na získanie nových prepojení o 200 percent

Headline by mal obsahovať konkrétnu odpoveď na to, ako viete pomôcť druhej strane – vašej zadefinovanej cieľovke. Nie motto v klasickom význame ako životné krédo.

Cieľovkou môžu byť: potenciálni klienti, zákazníci či HRisti. Majte ich na zreteli a prihovárajte sa im slovníkom, ktorí poznajú, rozumejú mu a hlavne naň reagujú. 

V prípade vyšších pozícií (director, founder) dávajte do časti headline aj názov pozície (zvyšuje o 70 % úspešnosť kontaktu).

 V headline by ste si mali zodpovedať: 

  • Kto ste: aktuálna pozícia/čomu sa venujete

  • V akej spoločnosti pôsobíte

  • Čím sa odlišujete od iných

  • Pridaná hodnota pre klienta (napr. B2B Marketing Strategies, B2B lead generation) 

  • Reason to believe (ak máte, napr. 20 rokov skúseností, certifikát ISO, Forbes 30 pod 30…)

  • Kľúčové slová (napr. online marketing | data analytics | B2B marketing | lead generation )

Ideálny počet znakov sa pohybuje v rozmedzi 120 – 220 znakov. Platí, že čím kratšie a výstižnejšie, tým lepšie.

Extra tipy

  • spomeňte, s čím “pomáhate” ľuďom (využijú najmä obchodníci)

  • Formulujte headline ako misiu, ktorú ste si stanovili

  • Môžete aj pripojiť 1– 2 kľúčové slová, ktorá sa spájajú s vaším zameraním.

  • Ak to k vám sedí, nebojte sa použiť aj emotikony či iné znaky, ktoré graficky oddelia headline

  • Sústreďte sa na cieľ, nie minulé pracovné pozície

URL

Adresa url profilu by mala byť personalizovaná, v peknom tvare bez číslic a znakov (napr. linkedin.com/in/stanislavmerc). V prípade, že v takom tvare nie je, upraviť si ju môžete po kliknutí na textový odkaz “Upraviť verejný profil a adresu URL” vpravo hore na karte osobného profilu

V nastaveniach si skontrolujte viditeľnosť jednotlivých častí profilu – niektoré môžu byť neverejné, a teda sa nebudú zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania

Previous
Previous

Prečo je tvorba B2B contentu maratón a nie šprint

Next
Next

Ako prekonať bariéry a začať s tvorbou obsahu