Ako prekonať bariéry a začať s tvorbou obsahu

Pred publikovaním obsahu na sociálnych sieťach a špeciálne pred LinkedIn-om majú mnohí veľký rešpekt. Zbytočne sa tak pripravujú o množstvo výhod, ktoré táto profesionálna sieť ponúka. 

Dôvodom, prečo by ste mohli začať publikovať obsah na LinkedIn-e je, že si vás ľudia začnú s vašou témou spájať. Budujete si positioning, vytvárate si vlastnú značku a tým aj branding firmy. Tento marketingový výraz sa dá preložiť aj ako budovanie imidžu. V praxi to znamená, že keď zachytíte informáciu o konkrétnej firme alebo jej predstaviteľovi, automaticky si ho spojíte s niekým alebo niečím. Má vybudovanú pozíciu, ktorá ho charakterizuje. 

Je to typická vlastnosť, kvalita alebo aktivita danej osoby. Automaticky vám táto súvislosť napadne, keď čítate príspevok na tému Account based marketing alebo Lead generation na LinkedIn-e alebo na inej sieti, automaticky viete, od koho je. Ani sa nemusíte už pozerať na meno, viete, že je to Diametro. LinkedIn je sociálna sieť, určená práve na brand awareness či už jednotlivca alebo firmy. 

Ako začať komunikovať?

Oplatí sa to. Podstatné je začať, a to v akejkoľvek forme a podobe. Vždy máte, čo povedať, len niekedy neviete, z akej strany to uchopiť. Veď už komunikujete: 

  • na konferenciách

  • na obchodných stretnutiach

  • na firemných poradách

  • na networkingových akciách

Keď to zaujíma troch klientov alebo ľudia na porade vám pritakávajú, bude to zaujímať aj ostatných. Toto vám môže s tvorbou contentu na začiatku pomôcť:

Zbavte sa vnútornej bariéry  

Je fajn prekonať zábranu. Reč je o väčších alebo menších mentálnych blokoch, ktoré vám často bránia vyjadriť názor, postoj alebo pohľad na situáciu verejne. Pokiaľ nie ste z veľkej miery extroverti, komunikácia na sociálnych sieťach môže byť pre vás prekážkou. Bariéry si často vytvárate sami. Okolitý svet zaujíma iba samotný výsledok a vás by mal tiež. Snažte sa ignorovať vnútorného kritika, ktorý vás od tvorby obsahu odrádza. Máte čo povedať, tak to povedzte! 

Získajte čas

Ak máte svoj čas vypočítaný na minútu, delegujte. A ak nemáte na koho, nadviažte spoluprácu  aj s junior content špecialistom alebo freelancera na pár hodín týždenne. Stačí si dohodnúť content plán na mesiac dopredu, zadáte mu brief, skontrolujete vypracované zadanie a o nič viac sa nemusíte starať. Aj napriek tomu, že ste busy, budete aktívni na sociálnych sieťach. 

Malý trik: Možno budete potrebovať tvoriť content pre rôzne publiká. Obsah z jednej siete sa dá šikovne prepoužiť aj na inú sieť. Stačí mierne preformulovať a vymeniť obrázok. Každý kanál má svojich fanúšikov. 

Ďalší malý trik: Ak ľudia reagujú pozitívne na váš obsah, zrejme je to téma, ktorá ich zaujíma. Pripravte o danej téme viac. Vytvorte obšírnejší obsah vo rôznych formátoch.

Využite zručnosti 

Z osobnej skúsenosti – vzťah ku copywritingu nemám a ani nechcem mať. Sústredím sa na iné stránky dôležité pre môj život a pre Diametro. Copywriting, prosím, nie 🙂 Ak ste na tom podobne, posuňte vaše myšlienky na ľudí, ktorí majú cit pre text. Stačí, ak pošlete podklady cestou z práce domov alebo po výživnom stretnutí s klientom. Možno sa pravidelne stretávate s tou istou námietkou od vašich zákazníkov, ktorá sa opakuje. Nahrajte ju a máte výborný námet na content.

Zvoľte správnu formu

Okrem hlasovej správy môžete využiť aj mnohé iné spôsoby, ako sa autentický obsah dostane na papier ku copywriterovi a ten z neho vyrobí príspevok alebo blog na LinkedIn. Môžete nahrať videonahrávku, ktorú dobrý copywriter spracuje a výsledok už len skontrolujete, či vystihol podstatu. Zaberie vám to omnoho menej času, ako príspevky vymýšľať. Mohlo by sa vám stať, že kvôli frustrácii by ste celý proces vzdali. Ochudobnili by ste sa tak o potenciál, ktorý máte k dispozícii.

Ak ide o rozsiahlejšiu tému, môžete urobiť hodinový rozhovor a ten následne spracujete buď do viacerých príspevkov v content kalendári alebo do článku, blogu či e-booku. Môžete si nechať spracovať aj príručku alebo návod, kde využijete vaše know-how. Získate vzácne kontakty, ak obsah rozšírite do cieľového publika. Aktívne budujete positioning a staviate sa do role odborníka vo vašej oblasti. 

Mini tip na záver

Tento článok vznikol tak, že som mal na BforB 7-minútovú prezentáciu. Nahral som ju a posunul copywriterke Adele. Aj to je spôsob, ako využiť obsah, ktorý už máte, potom ho len recyklujete a dávate do iných foriem.

Previous
Previous

14 tipov, ako si nastaviť LinkedIn profil a zaujať cieľovku

Next
Next

4 faktory obchodného úspechu na LinkedIn-e