7 tipov, ako si vytvoriť na LinkedIne connection request

Každému prichádzajú správy so žiadosťou o prepojenie na LinkedIn. Niektoré sú otravné, iné vedia nadviazať biznis. Ako má vyzerať vaša connection request správa, aby ste dosiahli svoj B2B zámer – to si rozoberieme v texte.

Ruku hore, kto dostal podobnú správu aspoň raz za mesiac. LinkedIn je výborná sieť pre B2B biznis, pretože predstavuje nový obchodný kanál, ktorý sa dá do značnej miery automatizovať. Väčšina automatizovaných správ však znie roboticky, nepersonalizovane a nedostanete na ne odpovede. Prinášame tipy, ako vyšperkovať správy, vďaka ktorým získate nové kontakty. 

Kedy je dobré zvoliť kontaktovanie cez LinkedIn inbox

Dôvodov, prečo cez LinkedIn kontaktujete druhých ľudí, je mnoho. V tomto článku sa zameriavame na tipy z čisto obchodného hľadiska, keď chce obchodník získavať leady. 

Kedy využiť oslovovanie cez LinkedIn správy: 

  • máte niche cieľovú skupinu

  • chcete sa dostať priamo k decision makerovi alebo stakeholderom

  • cielite na zahraničie

  • chcete A/B testovať oslovenie

P.S.: TOTO FAKT NEROBTE:
Ak máte naozaj otravnú, tuctovú správu s produktovou tlačenkou, radšej neposielajte nič a len si rozširujte sieť bez správy.
 

Predtým, ako napíšete a pošlete connection request správu – ZASTAVTE SA

V Diametre tvrdíme, že príprava je základ pre dosiahnutie výbornej B2B kondície. Preto, kým odošlete vašu connection request správu, zvýšte svoje šance na prepojenie. Ako? 

Profil

Dobre vyladený LinkedIn profil zvyšuje vašu šancu na získanie viac potvrdení na prepojenia a odpovedanie na správu. Spísali sme 14 tipov, ako si nastaviť  linkedIn profil, aby sa s vami kontakty prepojili. 

Definovanie cieľovej skupiny

Pri rozširovaní siete kontaktov by ste si mali v prvom rade ujasniť, s kým chcete byť v prepojení. Kto je vaša cieľová skupina.

Prospecting je prvým krokom v procese predaja, ktorý pozostáva z identifikácie možných zákazníkov. Cieľom prospectingu je vytvoriť kvalitnú databázu klientov, s ktorými v ďalších krokoch aktívne pracujeme. 

Pri definovaní cieľovej skupiny vám pomôže poznať:

  • Segment

  • Krajina & región

  • Pozície 

  • Firmy 

  • Veľkosť 

  • Nástroj, aký využívajú

  • Počet ľudí na istom oddelení

  • V akých LinkedIn a Facebook skupinách sa nachádzajú

Nápomocný vie byť aj LinkedIn Sales Navigator, vďaka ktorému si dokážete výborne filtrovať osoby na Linkedine. 

Takto sa to nerobí.

Dobrý deň, 

Ste otvorený rýchlemu online stretku, kde by sem prediskutovali, ako vám náš produkt pomôže vášmu podnikaniu?

Pán Príliš Skoro.

[Požiadať o telefonický hovor v pozvánke je ako požiadať o ruku na druhom rande. Proste príliš skoro]

—-

Dobrý deň, 

Rád by som vás pridal do svojej profesionálnej siete na LinkedIn.

Pán Nulová námaha.

[táto veta je predvolenou správou od LInkedInu – každému je hneď jasné, že ste si nedali žiadne úsilie na prispôsobenie správy.]

Dobrý deň,

Čo pre Vás znamená obchod? Je to Vaša práca, alebo povolanie?

Teším sa na prepojenie cez linkedIn a vzájomné inšpirácie.

Krásny deň,

To sú fakt zlé správy, s ktorými sme sa v praxi stretli. 

Pripájame ďalšie príklady toho, ako to NEROBIŤ. 

  • automatizované správy bez personalizácie // nerelevantnosť 

  • Klamanie (no, nevideli ten váš profil, inak by vám nepísali)

  • Komplikovanosť

  • Zahltenie informáciami

  • Hovorenie o sebe

  • Nátlak v podobe dohodnutia si stretnutia 

Ako napísať connection request správu, ktorá dosiahne úspech

Povedali sme, čo nerobiť. Pomenujme si, ako by to malo vyzerať. Naše know how je spojením základných obchodných princípov, špecifikami LinkedInu a skúsenosťou so správou viac ako 50 profilov našich klientov. Nečakajte zaručené šablóny, ktoré zázračne fungujú – také neexistujú. Sú však tipy, ktoré vás k úspechu môžu doviesť. 

Inšpirovali sme sa tým, čo funguje v zahraničí. Zistili sme, že iné správy fungujú pre lokálne trhy SK a CZ a iné pre Európu alebo globálne cielenie. Keby sme to mali zostručniť – na Slovensku málo fungujú správy, v ktorých lichotíme, kdežto “pridať kredit” kontaktu v zahraničí funguje oveľa viac.

Personalizácia 

Alfa omega. Ak sa vám do nej nechce, bohužiaľ, nečakajte významné výsledky. Potrebujete byť špecifický a prispôsobiť sa okolnostiam oslovovaného. Uistite sa, že viete komu píšete – poznáte svoj prospecting a máte dobre vytvorený filter, v ktorom sú správne osoby – na pozíciach a firmách, ktoré chcete osloviť. 

Zamedzíte tak irelevantným správam so žiadosťou o pripojenie. Napríklad by bolo smiešne, keby B2B marketingová firma oslovila HR človeka vo výrobnom závode s ponukou o prepojenie, pretože toho majú veľa spoločného. 

Pozdrav a podpis

Pozdravte oslovovaného jeho krstným menom či priezviskom (podľa štýlu, ktorý je vám vlastný a jazyka, v akom chcete cieliť.) 

Dáte mu pocit, že správa je určená práve preňho. Zároveň sa podpíšte – pokojne aj krstným menom, nemusíte byť príliš formálny. 

Pozor na jazyk:
Napríklad v Česku môže byť komplikáciou skloňovanie. “Dobrý deň, Petra…” sa môže považovať za za nezdvorilé. Vhodnejšie je použiť vokatív – “Dobrý deň, Petro”. 

V Nemecku zas preferujú vykanie. 

Predstavenie  vs. čo, máte spoločné

Nepíšte príliš o sebe, radšej sa sústreďte na to, čo máte s kontaktom spoločné. Stretli ste sa na konferencii? Pracujete v rovnakom odvetví, zaujímajú vás rovnaké témy, máte spoločného známeho/aktívnu osobu na LinkedIne? Alebo ste obaja v rovnakej skupine na LinkedIne či Facebooku? Toto je vaše pojítko, ktoré pomôže s nadviazaním dôveryhodnosti.

Môžete spomenúť osobu, ktorá:

  • je v rovnakej LinkedIn skupine

  • je bývalý spolužiak/kolega

  • influencer, resp. Zdieľa obsah, ktorý sledujete,

  • prípadne sa odkázať na konferenciu/online event

Skrátka, prispôsobte správu so žiadosťou o pripojenie tak, aby bolo jasné, prečo sa chcete práve s danou osobou prepojiť. 

ČZTMJ? 

Skratka “Čo z toho mám ja?” – nie vy, ale kontakt, ktorému píšete. Je vhodné sformulovať, akú hodnotu to pre kontakt bude mať, ak zostane s vami v prepojení. Čo môže od vás očakávať? Do veľkej miery to súvisí aj s vaším zámerom na Linkedine – chcete budovať osobnú/firemnú značku, písať hodnotný obsah. 

Spomeňte to. 

Stručnosť a jasnosť (kvôli dĺžke)

Pokiaľ nie ste v prepojení, váš limit na CR správu má 300 znakov. Ak už ste v spojení (prepájali ste sa bez správy a kontakt odsúhlasil prepojenie), no idete sa “predstaviť”, limit máte o dosť väčší. Napriek tomu platí staré známe – buď stručný, inak to nik nedočíta. 

Predstavte sa

Ak máte priestor, stručne sa predstavte. Nemusíte spomínať, že vás obchod bavil už počas vysokej školy, alebo že podnikanie máte v krvi – nikomu to vlastne nič nepovie. 

Ide o najnáročnejšiu časť. Musíte sa vyhnúť samochvále, zároveň nájsť formuláciu, ktorá bude špecifická a zapamätateľná. Využite konzultácie osobného brandingu.

Vhodnosť – nie ste na Miletičke

Vyhnite sa priamemu predaju. Nič nevie vybúchať príležitosť na obchodnú komunikáciu, ako keď sa predávate v prvej možnej situácii. Obzvlášť na LinkedIne, ktorý je behom na dlhú trať.  V rámci neho je vhodné sa zameriavať na dlhodobejšiu prácu s kontaktom – chceme budovať dôveru a vzťah, nie sa rovno predávať. 

(viac o porovnaní medzi LinkedIn inbox a mailingom sme spísali v Prípadovej štúdii) 

Príklady dobrých správ so žiadosťou o prepojenie na LinkedIne

{{Meno}}, všimol som si, že sme obaja v skupine {{group.Meno}}. Pravidelne pridávam posty o tom, ako získavať nové leady bez cold callingu. Je to pre teba zaujímavá téma?

{{Meno}}, všimol som si, že tiež sleduješ obsah, ktorý tvorí {{influencer.Meno}}. Zaujíma ťa, ako čo najlepšie využiť LinkedIn na tvorbu obchodných výsledkov? Pravidelne pridávam posty o tom, ako využiť LinkedIn na získavanie leadov bez cold callingu.

Ahoj {{Meno}}, vidím, že {{spolocny kontakt.meno}} je náš spoločný známy. {{spolocny kontakt.firma}} sme pomáhali s generovaním nových leadov pre obchodné oddelenie. Pravidelne pridávam posty o tom, ako získavať nové leady bez cold callingu. Je to pre teba zaujímavá téma?



Dobrý deň, {first_name},

robím si prehľad vo automotive odvetví. Rád by som si Vás pridal medzi kontakty. 

Pekný deň,

MENO

Dobrý deň, {first_name},

robím si prehľad o zákazníckej spokojnosti a práci na zlepšení customer experience vo automotive firmách. Obaja pracujeme v rovnakej oblasti. Rada by som si Vás pridala medzi kontakty. 

Verím, že to je dosť dôvodov na spojenie 🙂

Pekný deň,

MENO

Všetko zo spomenutého viete do veľkej miery automatizovať. V Diametre sa tomu venujeme. Prečítajte si, ako sa nám vo firme Iron Mountain podarilo dostať aj vďaka prepojeniam na LinkedIne firmu do tendru. 

Ak chcete vedieť viac o tom, čo by LinkedIn automatizácia mohla priniesť vašej firme, dohodnime si stretko.

Previous
Previous

Keď obchodníci nestíhajú spracovávať leady

Next
Next

Pojmy v B2B obchode a marketingu. Viete, čo znamenajú?